Графичният дизайн и предпечатът са два важни етапа от създаването на печатни рекламни материали.
Дизайнът се отнася към творческата страна на изработването на рекламни продукти, а предпечатът обхваща чисто техническата работа, с която се цели пълна предварителна проверка на материалите, преди отпечатването.
Предпечатната подготовка е важен етап от изработването на печатна реклама. Той обхваща както самото проектиране на материалите, така и подбора на изображенията и снимките, които ще бъдат публикувани в бъдещите издания.
Какво е важно да знаем за предпечата?
Това е етап, в който се проверява качеството на изображенията и без който е невъзможно да се премине към правилното отпечатване на материалите.
Извършва се проверка и на файловете, като се следи за това дали те са издържани по отношение на точност и спазване на изискванията за печат и визуално оформление.
Това става чрез специални дизайнерски и редакторски програми.
Избраният файл за печат трябва да отговаря на редица изисквания, свързани с оформлението, разстоянието между отделните изображения, резолюцията и т. н.
От прецизността на този етап зависи дали изображенията ще бъдат коректни и дали нещо важно няма да бъде неправилно „изрязано” и премахнато от изданието.
При електронния монтаж се селектират и подреждат елементите на печатната реклама.
Когато предавате файл за печат, опитните професионалисти от нашия екип ще направят подробна проверка на всеки детайл и ще пристъпят към печат едва тогава, когато всичко е коректно.
Това е единственият начин да се постигне отличен краен резултат и рекламни материали, с които да се гордеете.
Кои са процесите, през които преминава предпечатната подготовка?
✅Първият етап е свързан с набирането на текста – тук се следват общите правила за набор на текст, правилата за пренасяне, изготвяне на таблици, графики, набор на заглавия и титулни елементи и т.н.
✅Следва страниране – това е процес, при който материалите се проектират и изображенията се обработват с компютърни програми, извършва се електронен монтаж.
✅Подготвят се растерни изображения за печат – те са съставени от множество пиксели, които съставят цифровото изображение. На практика са толкова малки, че са невидими с просто око.
✅Следва ретуширане – процес, при който изображението се обработва с цел да се подобри неговият вид. Това се постига, като се отстраняват излишни сенки, правят се цветни корекции, отстранява се фон или определени обекти и др.
Целта е да се постигне перфектното изображение. Колкото повече детайли подлежат на ретуширане, толкова по-дълъг е този процес.
✅Копиране на страниците в ко́ли за отпечатване.
Ко́ла е единица за измерване на количеството книговезка работа при печат на рекламни материали, книги и списания.
Ко́лата представлява отпечатан и сгънат с няколко гънки лист, като броя на гънките зависи от броя на страниците на колата.
Една ко́ла с две гънки има 8 страници, такава с три гънки има 16 страници, с четири – 32 и т. н.
Както вече споменахме, предпечатната подготовка е важна, но след нея и самото отпечатване идва друг важен аспект при рекламата и това е монтажът и демонтажът. Защо те са важни и защо не е добре да спестявате от тях?
Колкото и прецизно и старателно да е изработена една външна или вътрешна реклама, за съжаление, тя може да бъде съсипана при неправилен монтаж или демонтаж.
Ясно е, че външната реклама има огромно значение за продажбите на вашите продукти и популяризирането на услугите, които предлагате.
Видът и начинът, по който поднасяте своята реклама говори много за начина, по който бихте се отнесли и към своите клиенти.
В този ред на мисли, е недопустимо да предложите реклама, която е монтирана небрежно или така, че нейният външен вид е нарушен, повреден и изглежда зле.
За монтирането на табели, билбордове, рекламни пана и табли, светещи реклами, плакати, тотеми, брандирани щандове, витрини, транспаранти и др., трябва да се обърнете към специалисти, които имат умения, инструменти и опит в това.
Същото се отнася и за демонтажа на реклама, тъй като той е не по-малко важен особено когато искате да подновите старата реклама и да поставите нова.
Както вече загатнахме, рекламата не само информира вашите клиенти, тя е и визитка на вашата фирма – разказва кои сте вие, каква е вашата фирмена философия и защо заслужавате внимание и интерес.
Точно поради тази причина рекламата трябва да бъде изрядна – да бъде не само отлично изработена и отпечатана, но и професионално монтирана.
Това гарантира добрия и́ вид, положителното впечатление и дълготрайност.
Обърнете се към нас за изработване, монтаж и демонтаж на вашите рекламни материали, за да се радвате на ефективност, качество и достъпни цени.
В нашето портфолио ще откриете разнообразие от решения за своята кампания. Сред тях са дипляни, канави, брандиране на автомобили, фасади, щандове, изработка на корпоративни материали и още много.
Пишете ни и ние с радост ще Ви консултираме и ще изработим материалите за вашите кампании.