Има два типа карти, които ни идентифицират – личната карта и визитната картичка. И ако първата показва кои сме според гражданските регистри, то втората показва какви сме в бизнеса си. Ако начинът, по който сме облечени, създава първото впечатление за нас при срещата с непознат, то бизнес или визитната картичка създава и оставя за нас впечатлението кои сме в работата си. По тази причина е добре да спазваме някои прости правила, които биха гарантирали доброто представяне при бизнес запознанствата ни.
Какъв тип хартия да изберем за визитката? Определено не е подходящо да отпечатаме визитките на много лек картон, защото рискът картичката да бъде деформирана е голям. Най-предпочитаните грамажи хартия са между 240-300 gsm. Съветът ни е да изберете по-качествена хартия – това обикновено прави впечатление. Можете да се спрете на матов или гланцов картон, но релефният също не е за подценяване.
Друго важно условие за добре изработена визитка, е да синтезирате информацията върху нея само до най-важното. Идеята на картичката е да създаде контакт, а след това да го продължи в добро бизнес партньорство. Ето защо не е необходимо да споделяте цялата си автобиография. Основната информация, естествено освен имената, са данните за контакт – телефон, мейл и служебен адрес. Задължително напишете и интернет адреса на компанията си. Подредете тази информация по такъв начин, че да бъде максимално лесна за прочитане. Не е препоръчително в бизнес визитка да оставяте личната си поща за контакт. Оставете служебната, нали това е целта й.
В момента в САЩ има своеобразна мода върху визитките да бъдат поставяни лични снимки. Това е нещо, което ние не препоръчваме. Изключение може да се направи, ако професията ви е творческа и креативна – фотограф, дизайнер, художник. Ако смятате, че е толкова важно да оставите някакво персонално впечатление, нека това не е снимката ви, а по-скоро отбележете адреса си в социалната мрежа, където имате профил. В още по-голяма степен това е в сила за корпоративния профил в социалните мрежи – така бихте могли да разширите кръга на последователите си.
Размерът е от значение. Наистина е така, затова ви съветваме да не използвате нестандартни размери. Да, картичка, която е изработена по подобен начин, би създала впечатление, но след това остава въпросът доколко това е практично. Рискувате, ако картичката не се събере във визитник или портфейл, тя да бъде оставена на място, където след това да бъде забравена. Стандартите при изработка на картички в различните държави не съвпадат. За нашата страна е прието визитките да бъдат в два размера – 90х50 или 85х55 mm.
Празният гръб на визитката – определено не. Това не е добър вариант, поне според нас. Някои клиенти искат да оставим празен гърба на визитката, за да могат да го използват за допълване на някаква информация. Като цяло не бихме ви посъветвали да правите каквито и да било корекции или да допълвате информация върху визитката с химикалка. За бизнес партньора ви това може да означава две неща – или че нямате бюджет за нови визитки с актуална информация, или че подценявате значението на бизнес етикета. При всяко положение няма да оставите добро впечатление. По отношение на гърба – съветът ни е да оставите там логото на компанията си или някакъв подходящ фон.
И на финала – нещо за шрифтовете. Препоръчително е да използвате корпоративния си шрифт за изписване на основната информация. Различните шрифтове остават впечатлението за неподреденост, а освен това разсейват и натоварват окото.
Екипът ни има богат опит при изработката на визитни картички – можем да ви предложим творческа идея, съобразена с типа на вашия бизнес, да създадем уникален за вас дизайн и да отпечатаме визитките в необходимия ви тираж. Ще се радваме да ви бъдем от полза.