Дигиталният маркетинг стои в основата на голяма част от съвременните рекламни кампании и това е напълно обяснимо.
Но наред с рекламата в интернет предприемачите днес обръщат голямо внимание и на печатните рекламни материали.
В тази статия ще отговорим на въпросите:
Защо печатните рекламни материали са толкова важни за изграждането на доверие и връзка с клиентите?
От кои печатни рекламни материали в никакъв случай не бива да се отказвате?
По отношение на първия въпрос, бързаме да подчертаем, че успехът на една марка зависи не от еднократни продажби, а от изграждането на лоялни клиенти.
Те търсят и подкрепят даден бранд не само защото са доволни от качеството на услугите, но и защото споделят фирмената му философия.
Установено е, че печатните рекламни материали се ползват с по-голямо доверие от страна на клиентите.
Действително, в сравнение с цифровото съдържание печатните материали могат да бъдат разгледани, разлистени, подържани в ръка или поставени на удобно място на бюрото.
Те са естествено допълнение на офис средата и могат да бъдат успешно съчетани с цифровия маркетинг за постигането на успешна и надеждна реклама.
А от кои материали не бива в никакъв случай да се лишавате?
Информативните печатни материали ви помагат в две посоки:
От една страна, с тях успявате да привлечете нови клиенти, като ги запознаете със своята дейност.
От друга страна, те напомнят на лоялните ви клиенти за вашите стоки и услуги и ги информират за това какво ново можете да им предложите.
Те са добре познати и изключително полезни за вашия бизнес.
Флаери – чрез тях по много бърз начин можете да заинтригувате нови клиенти, да им разкажете за себе си и за всичко това, което хората трябва да знаят за вашата марка и фирма.
Печатат се в многоброен тираж и привличат с интересен дизайн, кратка и ясна информация за фирмата, адреса на вашите търговски обекти или заведения, телефон за резервация и т. н.
Листовки с ценоразпис и контакти – разпространяват се по пощенските кутии и достигат до изключително много потенциални клиенти.
Особено подходящи са за реклама на локален бизнес като магазини, пицарии, аптеки, заведения, фризьорски салони, фитнес зали, студия за красота и пр.
Визитки – използват се навсякъде и са един от най-ефективните начини да обмените контакти с потенциални клиенти или партньори.
Ако участвате в изложение, трябва да имате предвид, че повечето посетители на вашия щанд са потенциални клиенти, които в бъдеще може да потърсят вашите услуги.
Най-бързият и удобен начин да размените контактите си е да им поднесете своята фирмена визитка.
Същото важи при провеждане на работна вечеря, бизнес среща, презентация, семинар и пр.
Брошури – освен че повишават осведомеността на клиентите, те носят актуална информация за стоки, промоции, игри и всичко, което би заинтригувало и привлякло купувачи във вашите търговски обекти.
За ефективната реклама на вашия бизнес е важно да успеете да се откроите от всички останали
За да се отличите с оригинални и различни рекламни материали, трябва да обърнете внимание на качеството на печат, креативния дизайн, използването на лого, което да бъде достъпно и запомнено от потенциалните клиенти.
Хората са склонни да купуват и използват услугите на фирми, които познават и на които имат доверие.
Ето защо ако вашата компания тепърва стартира, е важно да спечелите доверието на потребителите.
В тази насока могат да ви бъдат от помощ следните неща:
- Използването на пълната гама от възможности за реклама чрез различни информационни канали и печатни материали
От медии, интернет, до отпечатване на плакати, билбордове, бланки, календари, брошури, рекламни подаръци, пишещи средства с вашето лого и т. н.
2. Познаване на клиентите.
Отделете време за да опознаете нуждите на своите клиенти, изслушайте тяхното мнение и препоръки, използвайте анкети, създайте клиентски номер за мнения и препоръки, обръщайте внимание на социалните медии и ревютата за ваши продукти.
Всичко това не само ще ви даде ценна информация за клиентските нагласи и отзиви, но и ще ви помогне да съберете идеи за следващи кампании и нови продукти или услуги.
3. Набиране на последователи и хора, които могат да препоръчват и рекламират стоките и услугите ви.
Това определено е сред топ тенденциите в маркетинг рекламата днес.
Силата на този начин на реклама е в това, че тя достига до ангажирани клиенти.
Това са хора, които са се докоснали до философията на вашата фирма, споделят вашите цели и имат сходни виждания.