Изработването на печатна реклама изисква опит и креативност. За да се получи отличен краен резултат, при създаването на реклама се преминава през няколко основни и абсолютно задължителни етапи.
- Съставяне на технологично задание.
- Създаване на графичния дизайн на печатните рекламни материали
- Предпечат
- Печат
След като имаме на разположение технологичното задание, което се съобразява изцяло с целите на рекламната кампания и нейния бюджет, може да пристъпим към един от най-важните етапи, а именно създаването на графичния дизайн на печатните материали.
Това е етап, в който графичният дизайнер съчетава професионализъм, творческо мислене и идейност, за да постигне убедителен и запомнящ се рекламен продукт.
В процеса на работа трябва да бъдат съобразени изключително важни аспекти, свързани с поднасянето на рекламата.
Някои от тях са:
- Тя да докосва потребителите, като им носи емоция.
- Да пресъздава духа и философията на продуктите или услугите, които се рекламират.
- Да изразява ясно послание, което се запомня лесно, но в същото време е достатъчно оригинално.
- Композиция и цветове – основните елементи, които изграждат дизайна
Композицията представлява цялостното изграждане на графичните елементи (снимка, текст, изображения, схеми, графики, таблици и т. н.) и превръщането им в единен и завършен визуален проект.
Чрез композицията трябва да се решат няколко основни въпроса.
- Да се акцентира визуално на продукта или услугата, които са обект на реклама и по този начин да се изведат на преден план.
- Това акцентиране да бъде поднесено достатъчно убедително и атрактивно, за да предизвиква интерес и желание в потенциалните клиенти за покупка.
- Композицията трябва да бъде балансирана, хармонична и достатъчно премерена, без натрупване на излишни елементи, без да е обобщена или неясна.
Дизайн и цветови решения.
Всеизвестно е, че цветовете въздействат и предизвикват емоции.
Балансираните и хармонични цветови решения привличат вниманието, будят положителна реакция, активират потребителите и им помагат да направят избор.
Подходящата цветова гама и съчетаването на определени цветове засилва въздействието на изображението и заедно с композицията, придава завършеност и оригиналност на рекламните продукти.
При разработването на дизайна се обръща специално внимание на цветовете, характерни за марката.
Това са цветове, които се асоциират с даден бранд и го правят разпознаваем.
Промяната на цветовете в логото, рекламните брошури и каталози често е маркетингов трик за привличане на нови клиенти или ребрандиране.
Използването на една или друга цветова гама и композирането по определен начин изграждат лицето и духа на рекламата, а оттам повлияват върху потребителското преживяване и се отразяват върху имиджа на марката.
Ето защо дизайнът играе ключова роля при създаването на реклама и смело може да бъде наречен супергерой в света на рекламата.
Композицията и цветовете в една печатна реклама трябва да бъдат изцяло съобразени с технологията на печат и целите, заложени в технологичното задание.
Значение на добрия дизайн.
Ако държим на това да поднесем реклама, която продава, не може да пренебрегваме качествения и оригинален дизайн.
Той присъства във всяка една предприемаческа сфера и в голяма степен определя в каква посока ще тръгнат популярността, продажбите и имиджът на една фирма.
Тъй като е пряко свързан и зависим от креативността, познанията и въображението на графичните дизайнери, значението на тяхната работа е изключително важно.
Ето защо, когато поверите създаването на вашите рекламни материали на опитни професионалисти, можете да разчитате на успешна и запомняща се реклама, която ще достигне до сърцата на вашите клиенти.
Освен да информира, убеждава и подтиква към покупка, рекламата може да трогне, просълзи, вдъхнови и зарадва потребителите.
Чрез визуализирането на една идея продуктите и услугите стават по-близки до клиентите, докосват тяхното съзнание и стават предпочитани за тях.
Благодарение на реклами с подходящ дизайн и оригинално послание, фирмите изграждат верни клиенти, които поддържат и търсят марката.
Добре изработеният дизайн е уникален, той излъчва вдъхновение и носи естетическа наслада.
Отчетливата и изразителна визия, играта с цветове и контрасти, умелото използване на форма, композиция и цвят, позволяват на графичните дизайнери да изразят виждането си за облика на рекламната кампания и да поднесат нейното послание по най-подходящия начин.
Това става възможно само и единствено, когато дизайнерът притежава задълбочени познания и опит в тази сфера.
Друго важно качество, което един дизайнер трябва да притежава, за да работи успешно, това е умението да претвори своите идеи в качествен и въздействащ краен продукт.
Това може да стане и интуитивно, като се акцентира на това, което ще направи проекта уникален, така че да бъде атрактивен и запомнящ се.